به جعبه تجهیزاتی که عموماً برای اطفاء حریق در ساختمان های مسکونی، ادارات، واحدهای صنعتی و انبارها استفاده می شود، فایرباکس یا فایرباکس می گویند. این جعبه ها در اولین لحظات آتش سوزی با عملکرد حیاتی خود محل را کاملا خاموش می کنند و تمامی دود و گرما را از منطقه خارج می کنند. برای تسریع فرآیند اطفاء حریق و جلوگیری از بازگشت شعله به محیط. این محصول زمان حمل و نقل افراد حادثه دیده را فراهم می کند. قوطی همچنین برای تیم های عملیاتی به عنوان منبع آب اضطراری مفید است.

فایرفاکس چه کاربردهایی دارد؟

سیستم آب آتش نشانی به لوله های عمودی و افقی با قطر حداقل 5 اینچ از سطح زمین تا سطح اطلاق می شود. بنابراین تا بالاترین قسمت ساختمان ادامه می یابد. این کوره ها با توجه به نوع ساختار و میزان آتش سوزی طراحی شده و در طبقات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از سیستم های آب اطفاء حریق وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

سیستم بیشتر: این قسمت یکی از پایین ترین قسمت های ساختمان است و در زیرزمین قرار دارد. از اینجا تا بالاترین قسمت ساختمان ادامه خواهد داشت. سقف این سیستم به شبکه آب شهری متصل است و در صورت نیاز می تواند آب تمام خروجی های ساختمان را تامین کند.

فایرفاکس چیست؟فایرفاکس چیست؟

سیستم خشک: ورودی خط سیستم خشک در ورودی ساختمان یا در طبقه همکف قرار می گیرد تا در مواقع آتش سوزی آب تمام فروشگاه ها را تامین کند و با کمک پمپ آتش نشانی آب را پمپاژ کند.

در واقع انواع مختلفی از جعبه آب آتش نشانی با تجهیزات و عملکرد منحصر به فرد خود وجود دارد. به عنوان مثال قرقره شلنگ و شلنگ آتش نشانی از جمله جعبه های شلنگ هستند.

مزایای استفاده از فایرفاکس در محل

در ساختمان های مسکونی و اداری، واحدهای صنعتی، انبارها و …. بهترین تجهیزات برای اطفاء حریق جعبه های آتش نشانی یا FIRE BOX هستند.
جعبه های آتش نشانی همانطور که از نامشان پیداست معمولا حاوی لاستیک، کپسول آتش نشانی، تجهیزات اضطراری و غیره هستند. آنها ظروف حاوی شیلنگ های آتش نشانی هستند و برای محافظت از سیستم های آتش نشانی در نظر گرفته شده اند.

پس از کپسول های دستی، این جعبه ها که کارکردهای بسیار مهمی از جمله پاکسازی محیط از دود و گرمای ناشی از آتش سوزی، تسریع در اطفای حریق، جلوگیری از خاموش شدن شعله و بروز آتش سوزی دارند، جزو اولین تجهیزات اطفای حریق در اول هستند. لحظات. تشخیص آتش سوزی زمان مناسبی برای فرار گرفتاران حادثه است و به دلیل اتصال به شبکه مرطوب و خشک آتش نشانی یکی از مهمترین مناطق تامین آب برای عملیات به شمار می رود.

تجهیزات جانبی جعبه اطفاء حریق شامل موارد زیر است:

  1. شلنگ آتش نشانی
  2. نازل آتش نشانی
  3. کویل آتش نشانی
  4. جفت
  5. حل چیدمان جعبه های آتش نشانی
  6. شیر آتش نشانی آتش
  7. شیر آب

بهترین مکان برای نصب فایرفاکس

جعبه های آتش نشانی به اشکال مختلف متناسب با فضای موجود و از همه مهمتر معماری ساختمان طراحی می شوند. بنابراین می توان آن را با توجه به نوع معماری آن ساختمان در هر ساختمانی تولید و نصب کرد.

جعبه های آتش نشانی را می توان به صورت فرورفته سفارش داد.این جعبه های آتش نشانی تقریباً یک متر بالاتر از کف و دیوارهای ساختمان قرار دارند و در دید عموم و اعضای ساختمان نصب می شوند.

فایرباکس های توکار مشابه مدل های روکار فضای کمتری را اشغال می کنند و این مدل فایرباکس تقریباً هفتاد سانتی متر بالاتر از کف ساختمان قرار دارد.

جعبه های آتش نشانی اغلب بر روی پله های اضطراری، راهروها، درگاه ها و سایر مکان هایی که به آنها نیاز است نصب می شوند.

انواع مدل های جعبه آتش نشانی

انواع مختلفی تولید می شود، ما از دو نوع رایج زیر استفاده می کنیم:

جعبه های آتش نشانی راه آهن شلنگ آتش نشانی

جعبه های اطفا حریق هوزریل، این جعبه ها برای اطفاء حریق های بزرگ استفاده می شوند. آتش نشانان نیز از این شیلنگ های نواری در کار خود استفاده می کنند و بیشتر این جعبه ها در کارخانه ها، کارگاه ها، پارکینگ ها و انبارهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. احتمال آتش سوزی بزرگ زیاد است در این جعبه ها لوله ها و خروجی های مختلفی وجود دارد. این شامل اجزایی مانند 1.5، 2 و 2.5 اینچ است.

جعبه های آتش قرقره شلنگ

قرقره شلنگ به لوله های لاستیکی مخصوصی اطلاق می شود که در داخل این جعبه ها قرار می گیرند. از این جعبه برای اطفاء حریق های کوچک در واحدهای مسکونی و اداری استفاده می شود. لوله های لاستیکی داخل این جعبه ها بسیار منعطف بوده و قطری کمتر از نوزده میلی متر دارند. روی قرقره جداگانه نصب شود تا در مواقع آتش سوزی جدا شود و در مواقع نیاز از آن استفاده شود.