اولین چیزی که باید در هنگام خرید عینک محافظ در نظر بگیرید این است که چه خطراتی ممکن است چشمان شما را در محیط کارتان تهدید کند. در برخی از مشاغل، تنها یک نوع آسیب رخ می دهد، در حالی که در برخی دیگر، ممکن است ترکیبی از این حوادث رخ دهد.

مهمترین ویژگی های عینک ایمنی

از جمله پرکاربردترین و مهم ترین تجهیزات در کارهای صنعتی می توان به شیشه های محافظ اشاره کرد. از جمله موارد مهم و مؤثری است که همه باید در کارهای روزمره، عمرانی و صنعتی مانند نجاری و جوشکاری رعایت کنند.

خرید عینک ایمنی یکی از بدیهی ترین اقدامات در حرفه های خطرناک و سخت است. کار با مواد مضر و خطرناک باید مطابق با مفاد مواد ایمنی انجام شود. مهمترین چیز در حین کار رعایت نکات ایمنی است. چشم یکی از حساس ترین و تاثیرگذارترین اندام هاست و در صورت قرار گرفتن در معرض شرایط خطرناک آسیب های جبران ناپذیری روی می دهد.

مشاهده پیشنهاد: خرید و قیمت لباس کار

یکی از مهمترین موارد کسب دانش کافی و اطلاعات کامل در مورد خرید عینک محافظ است. انواع و ویژگی های عینک امنیتی مهم خواهد بود. برای هر فعالیتی باید از عینک های محافظ مناسب همان حرفه استفاده کنید مثلاً از عینک های محافظ آزمایشگاهی نمی توان در برش کاری و یا مشاغل دیگر استفاده کرد، خواص عینک های محافظ بسته به نوع شیشه تفاوت قابل توجهی خواهد داشت.

مهمترین ویژگی های عینک ایمنیمهمترین ویژگی های عینک ایمنی

باید مراقب بود که لباس و ابزار ایمنی در دسترس باشد. درست است که بسیاری از پرسنل واحدهای صنعتی در اثر سهل انگاری باعث صدمات و آسیب به چشم می شوند. در این مقاله سعی داریم اطلاعات جامعی در مورد انواع عینک محافظ در اختیار شما قرار دهیم.

سلامت چشم در مشاغلی مانند برش و جوشکاری قطعات تیز و پرتابه در خطر است، بنابراین استفاده ما از عینک محافظ می تواند درصد خطرات احتمالی چشم را به طور قابل قبولی کاهش دهد. از جمله خطرات چشمی می توان به اشعه های مضر، گازهای سمی، پرتاب شدن ذرات جامد کوچک به داخل چشم، ریختن قطره های اسید به داخل چشم اشاره کرد و این عینک ها سد خوبی در برابر آنها خواهند بود.

بهترین تولیدی لباس کار ایران را بشناسید…

چرا باید ویژگی های عینک ایمنی را بدانیم؟

حفاظت از چشم در برابر انواع ضربه، مواد شیمیایی، نور و ذرات بسیار ریز و درشت خارجی در مشاغل مختلف از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. کارگران و کارکنان در محیط های حرفه ای ممکن است از مراقبت از چشمان خود امتناع کنند، اما باید توجه داشته باشند که رعایت ایمنی و استفاده دقیق از تجهیزات حفاظتی در هنگام و در شروع هر موقعیت پرخطر ضروری تلقی می شود. فعالیت صنعتی

شیشه های ایمنی یکی از ابزارهای مهم در صنعت برشکاری و جوشکاری هستند. مهمترین کاربرد چنین عینکی ممکن است محافظت از چشم در برابر اشیاء خارجی باشد. حتی در صنعت جوش و برش ذرات مختلفی به اطراف پاشیده می شود و این شیشه های محافظ از ورود این ذرات به چشم جلوگیری می کند.

چرا باید ویژگی های عینک ایمنی را بدانیم؟چرا باید ویژگی های عینک ایمنی را بدانیم؟

ویژگی های مختلف عینک محافظ مناسب برای چشم

در صنایع مختلف شیشه های ایمنی با توجه به نوع کاربرد در گروه های برشکاری، آزمایشگاهی، مهندسی و جوشکاری قرار خواهند گرفت، همچنین در این صنایع اشعه های مادون قرمز و فرابنفش زیادی تولید خواهد شد که آسیب های جبران ناپذیری به شیشه ها وارد می کند. . چشم بود. بنابراین استفاده از این عینک برای پرسنل تجاری بسیار ضروری خواهد بود. یکی از اساسی ترین ملاحظات در خرید عینک ایمنی این است که شیشه برای هر فرآیند جوشکاری مدل خاصی داشته باشد و میزان تیرگی شیشه ها متفاوت باشد. به همین دلیل خرید عینک محافظ مفید است؛ برای هر گونه فعالیت جوشکاری و برشی، تیرگی شیشه ها باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

از محصول ما دیدن فرمایید: خرید لباس کامپیوتر بسیجی

مدل های رایج عینک محافظ

عینک ایمنی

عینک های ایمنی عینک از جمله پرکاربردترین و ایمن ترین عینک ها هستند. طراحی این عینک به گونه ای است که دور چشم را کاملا می پوشاند و هدف اصلی آنها محافظت از چشمان شما در برابر مواد شیمیایی و نور است.

عینک ایمنی جوشکاری

مهمترین مشکل این مدل عینک محافظ که در سایزهای بزرگ تولید می شود، مقاوم بودن عدسی آن در برابر عبور اشعه ماوراء بنفش و مرئی، سبک بودن نسبتا و مقاومت خوبی در برابر خراش و ضربه می باشد. اثرات منفی برابر با نظر مردم است.

عینک جوشکار دارای لنزهای رنگی برای جلوگیری از تابش خیره کننده و خستگی چشم است. به همین دلیل باید در هر مجتمع صنعتی، نوع شیشه مناسب توسط واحد HSE تعیین شود و کارکنان از نوع شیشه توصیه شده اطمینان حاصل کنند.

عینک محافظ پارکسون

عینک محافظ پارکسون در زمینه های مختلف قابل استفاده است که پل دماغه لاستیکی و وزن مناسب این عینک باعث سهولت در استفاده و بدون محدودیت می شود.

عینک ایمنی آزمایشگاهی

عینک های محافظ آزمایشگاهی برای پوشش کامل دور چشم و حتی محافظت بخشی از صورت طراحی شده است.در تولید این لنز از موادی استفاده شده که از چشم در برابر مواد شیمیایی و حلال محافظت می کند.محافظت خواهد بود. از دیگر مزایای این شیشه ها سبک بودن آنها نسبت به سایر عینک های ایمنی و قابل شستشو است.

عینک محافظ لیزری (عینک)

این عینک ایمنی که محافظت بسیار خوبی در برابر گرما و عبور پرتوهای لیزر دارد برای برش لیزری و حکاکی لیزری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اندازه این عینک ها نیز با توجه به اندازه چشم ها مشخص می شود.

عینک طلقی

این شیشه ها که به شیشه های معمولی و اتوماتیک معروف هستند به دو صورت کلی تولید می شوند و در کارهای برشکاری و جوشکاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در مورد عینک های معمولی اینطور نیست و تیرگی این عینک ها رفع می شود.

شیشه ایمنی ریخته گری

در حالی که شیشه های محافظ ریخته گری اشعه ماوراء بنفش و تابش خیره کننده را جذب می کنند، باید در برابر گرما و گرما نیز مقاوم باشند. عینک هایی که در برابر اسیدها مقاوم هستند و شیشه هایی که در برابر دودهای خطرناک و مزاحم استفاده می شوند باید بررسی شوند. آنها باید دارای مواد نرم و انعطاف پذیر در داخل باشند. و باید به طور کامل نصب شود. به صورت غیر متخلخل

عینک ایمنی ضد گرد و غبار

علاوه بر این، در مکان هایی که مایعات شیمیایی مضر مانند گاز، دود، اسید یا قلیایی وجود دارد، ممکن است باعث سوختگی یا زخم چشم شوند. شیشه های محافظی که برای هر نوع کار استفاده می شود با توجه به نوع کار تهیه می شود، به عنوان مثال شیشه های ضد گرد و غبار دارای فریم شفاف و منعطف بوده و کاملا با چهره کارگر منطبق می شوند.

انواع عینک ایمنیانواع عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

انواع دیگری از عینک ایمنی در بازار وجود دارد که برای درک بهتر ویژگی های عینک ایمنی کافی است نام آنها را ذکر کنید:
عینک ایمنی فتوکرومیک
عینک ایمنی مدیر
عینک محافظ چشم یا عینک ایمنی
گیره ایمنی
عینک ایمنی پلی اورتان
عینک ایمنی اکریلیک
عینک ایمنی نوری
محافظ صورت

عینک ایمنی از چشم ها در برابر چه خطراتی محافظت می کند؟

خطرات و خطرات مکانیکی

چنین خطراتی توسط واحدها و ابزارهایی ایجاد می شود که با تولید ذرات ریز و گزنده عمل می کنند، مانند صنایع برش و حکاکی که باید به قرنیه توجه آسیب برساند.

خطرات تشعشع

پرتوهای فرابنفش و انواع مختلف تشعشعات در برخی از کارهای مشابه جوشکاری و فرآیندهای مختلف مرتبط استفاده می شود. انواع مختلف تشعشعات و پرتوهای نوری می توانند بر چشمان شما تأثیر بگذارند و باعث آسیب جدی یا شدید به توجه شما شوند.

حرارت

این خطرات از مایعات قابل اشتعال، براده های فولادی و تشعشعات شدید گرما ناشی می شوند و برای توجه و سلامت شما بسیار خطرناک هستند.

خطرات شیمیایی

این کلاس شامل تمام مواد بین المللی معادل گل، مایع، گاز، ترکیبات شیمیایی و بسیاری موارد دیگر است که ممکن است در آزمایشگاه یا کارگاه با آن مواجه شوید.

توصیه مطالعه: کلاه ایمنی چه ویژگی هایی دارد؟

امیدوارم توانسته باشیم برخی از ویژگی های عینک محافظ را به مشتریان گرامی ارائه دهیم.